Nya slingor

Jahapp, måndag igen! För en som är mammaledig är det väl egentligen ingen skillnad mot ngn annan dag i veckan bortsett från att karln i huset inte är hemma.
Har inlett dagen med besök på Öppna förskolan i kyrkans regi. Jag har ju varit lite skeptisk över att gå dit, rädd för att bli påslängd religion. Men det enda religiösa inslaget är den avslutande "Tända ljus"-ceremonin där man ber för varje familj. Så, med risk för att det skulle börja fräsa om oss valde vi att gå hem istället för att gå in i kyrkan och tända ljus och be.
Öppna förskolan är så himla bra verksamhet ! Ungarna får härja av sig och blir härligt trötta och sover länge efteråt.
Perfekt! Då hinner man med lite hushållsbestyr när man kommer hem.
Planen var att jag även skulle ut och måla vidare på vårt nybyggda förråd medan Linus sov.
Men det e ju tråkväder idag och alldeles för fuktigt, så det sket sig.
Upptäckte idag att jag fortfarande har kvar målarfärg i håret efter helgens målning... Jag som gnällt över att jag inte har råd att gå till frissan och fixa lite highlights har alltså omedvetet fixat den saken själv!!
Inte lika snyggt dock med en kritvit , vågrätt rand som lite mjukare, lodräta, blonda slingor. Ser snarare ut som någon påbörjat att måla en fotbollsplan i håret. Ni skulle även sett kläderna jag hade på mig.... Men hur får man bort färgen ur håret??? Schampo fungerar inte kan jag meddela... Vill ju inte ta till med lacknafta direkt...

Annars har helgen bjudit på ett parti RISK i goda vänners lag, hemmamys framför brasa, förrådsmålning, lunch hos vänner och lite tv-gluttande. Såg reprisen av "Bonde söker fru":
Bondmora-aspirant:"Jag gillar japansk film"
Bonde "Ja, jag gillar ju de där Stefan och Krister"
Hahahaha! Humor!!!!
Såg "Righteous kill", ny film med Al Pacino och Robert DeNiro. Sååå där... Shit vad gamla de börjar bli!! Kändes därför inte särskilt trovärdigt när DeNiro bonkade med filmens snygga brud. Varför skulle hon välja honom liksom?? Det är på film, Jenny....

"Bridget Jones dagbok" gick på tv igår. Den KAN man inte se för många gånger!! Love her!! Mr Titspervert..I mean Mr Fitzherbert... Hihihi!

Bjuder på ett favorituttryck ur "Desperate": En kvinna ska vara en kock i köket, en hushållerska i hemmet och en hora i sovrummet". Jag ska ta tag i mittenrollen nu - de andra rollerna får jag ta tag i lite senare ikväll :) Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0